Wijk predikant Wijk predikant

Sinds januari 2017 ben ik in één van de twee hervormde predikanten in Bennekom. Ik ben verbonden aan de wijkgemeente Oost die samen met wijkgemeente West deel is van de Protestantse Gemeente van Bennekom.

Zelf ben ik geboren en getogen in Gorinchem, aan de rivier de Merwede. Na mijn middelbare schooltijd ben ik in 1986 theologie gaan studeren in Utrecht. Op 13 maart 1994 werd ik bevestigd als predikant in de Augustinusga, een klein dorp in de prachtige provincie Friesland. Daarna ben ik 16 jaar lang actief geweest als interim predikant binnen de PKN. Sinds 2017 mag ik weer wijkpredikant zijn. Dat bevalt me goed. Wijk Oost is een warme, diverse en actieve gemeenschap. We geloven dat het oude evangelie van Jezus Christus nog steeds actueel is en dat God daarin ook vandaag ons tot Gids wil zijn.
Inmiddels woon ik in Ede in de pastorie die bij de Nieuwe Kerk aldaar behoort. Mijn man Peter is daar de predikant. We hebben drie kinderen die al volwassen zijn.
De kerk is mij lief. Ik zeg altijd: “Je moet van God en van mensen houden”. Dat wordt misschien wel het meest hoorbaar en zichtbaar in de diensten die we zondag vieren en in het pastoraat. Daar komt alles samen van ons gewone leven: de vragen, de zorgen, het plezier in geloof en leven. Als je wilt kennis maken of een bezoekje gewenst is, laat het vooral weten – ook als je niet altijd, of niet zo vaak, of al heel lang niet meer, of misschien wel nooit naar de kerk gaat.

Graag tot ziens!