Jeugdwerk

Welkom bij de pagina over het jeugd- en jongerenwerk van wijk west. Voor alle leeftijden zijn er activiteiten beschikbaar. Deze worden hieronder kort toegelicht.

Zondagschool
"Laat de kinderen tot Mij komen." Deze woorden sprak Jezus tot Zijn discipelen. Iedere zondagmiddag houden wij van 14.00 tot 15.00 uur zondagsschool in ´t Kerkheem: samen zingen, bidden, Bijbelverhalen horen, knutselen en nog veel meer. Vanaf 4 jaar ben je van harte welkom.

Voor info: Carin van Setten (0318-417023)

‘t Kompas
Het je zin in spelletjes doen, zingen, knutselen, naar een Bijbelverhaal luisteren, lachen en gezelligheid? Dan ben je van harte welkom op onze club! De club is iedere woensdagavond van 19.00 tot 20.15 uur in ´t Kerkheem. Leeftijd: 8 tot en met 12 jaar. Tot ziens!

Voor info: Gerdien van de Bunt (06-1292 8363)

The Bridge
De bridge is een club voor jongeren van 12 tot en met 16 jaar.

We beginnen altijd met gebed/zingen en volgen het hgjb traject. We praten over de bijbel en hebben het erover, vaak op een creatieve manier.
Daarna gaan we vaak iets actiefs doen. En heerlijk chillen met lekkers.
Ook gaan we een paar keer per jaar wat leuks doen. Zoals bijv bowlen en sporten in de gymzaal. We beginnen het seizoen met een kampvuur aan de Rijn. En sluiten het seizoen af met een kamp.
Wees van harte welkom om te komen kijken.
Hartelijke groet: Gertine vd Vliet, Gerard den Hertog, Betthine van der Maas en Marije Blankestijn.
Voor info: 06-3411 4668

Jongeren Open Huis
Bij het JOH kunnen we meer leren over wie God voor ons is en wat leven vanuit persoonlijk geloof in de Heere Jezus kan betekenen. We willen elkaar stimuleren tot verantwoord en zinvol bezig zijn in het dagelijks leven. Jongeren van het JOH willen betrokken zijn bij elkaar en actief zijn in onze kerkelijke gemeente, met eigen gaven en talenten. We willen niet alleen voor onszelf, maar ook voor de wereld om ons heen bezig zijn. Het JOH biedt ruimte om elkaar te ontmoeten, ontspannen bezig te zijn en gewoon lekker met elkaar te praten. Het JOH onderneemt ook activiteiten buitenshuis, zoals uit eten.

Wanneer: op zondagavond 1x per 2 weken, na de kerkdienst, vanaf 20.00 uur
Waar: om en om, bij Jacco en Carolien (Vogelwikke 19) en Dirk en Rolinda (Prins Bernhardlaan 49). Tijdelijk in het Kerkheem in verband met de Corona crisis.
Een avond van het JOH...
Begint met koffie/thee drinken en gebed. Dan is er bezinning vanuit de Bijbel op een thema dat is uitgekozen en uitgewerkt door één van de jongeren. We zingen enkele liederen. Tijdens de tweede helft is er ontspanning, waarbij de chips natuurlijk niet mag ontbreken.... Meer weten?

Voor info: Jacco en Carolien (06-5754 4814) en Dirk en Rolinda (06-5247 7065)

Catechisatie
Op de catechisatie willen we met elkaar meer leren over de Bijbel. Daarbij gebruiken we de methode
Leer&Leef van de HGJB. Het gaat dan niet alleen over veel weten over de Heere, maar vooral over
het liefhebben van Hem. Daarbij is er veel ruimte voor allerlei vragen die jullie hebben over waar je in
je leven tegenaan loopt. Op de catechisatie bestaan er geen domme of rare vragen!
De catechisatie wordt op maandagavond in ‘t Kerkheem gegeven door dominee van Zetten en kent
de volgende indeling:
18.30 uur groep A: 12 - jarigen (zeg maar: klas 1 van het VO)
19.15 uur groep B: 13 - en 14 - jarigen (klas 2 en 3)
20.00 uur groep C: 15 - jarigen (klas 4)
20.45 uur groep D: 16+
En laten we bidden om Gods zegen, zodat we fijne gesprekken met elkaar mogen hebben.
Contactpersoon: ds. A. van Zetten (avanzetten@solcon.nl, 06 5202 8578)