ouderenwerk

De commissie organiseert ieder jaar voor senioren vanaf 70 jaar Paas-en Kerstvieringen. Deze bijeenkomsten beginnen om 15.30 uur en duren tot  ongeveer 18.30 uur. Er wordt een korte meditatie verzorgd door de wijkpredikant en we zingen met elkaar mooie en bekende liederen.
Na het meditatieve deel wordt er een broodmaaltijd geserveerd. Voor vervoer naar ‘t Kerkheem kan zonodig worden gezorgd.

Andere activiteiten die worden georganiseerd zijn o.a. een reisje en koffieochtenden.

Vanuit het ouderenwerk worden ook bezoekjes gebracht bij gemeenteleden die daaraan behoefte hebben. Gezellig een kopje koffie of thee drinken of samen een wandeling maken. Het gaat hier om zo maar even langskomen voor wat gezelligheid en een gesprekje. Soms wordt in zo’n gesprek duidelijk dat een bezoek van de dominee op prijs wordt gesteld.

Met kerst ontvangen alle gemeenteleden vanaf 80 jaar een kerstattentie.

Het ouderenwerk wordt verricht door vrijwilligers vanuit de wijkgemeente. De commissie is dan ook heel blij met al deze mensen die zich hiervoor al vele jaren inzetten.

Voor alle activiteiten wordt u via de mail, kerkbrief, beamer, Bij-Eén en de kerkapp, uitgenodigd.

De commissie ouderenwerk
Nel van den Berg, voorzitter