zondag 5 februari 2023 om 9.00

Oude Kerk
Voorganger(s): mevr. ds. A.M. Verbaan-van den Heuvel

Paasgroetenactie 2023, doet u ook mee?

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland sturen gemeenteleden ook dit jaar paasgroetenkaarten aan gevangenen in Nederland en Nederlandse gevangenen in het buitenland. Samen met vrouwelijke gedetineerden in Nieuwersluis maakte justitiepredikant Harma Zuidersma het kunstwerk dat afgebeeld staat op de paaskaarten. “Het beeldt het graf uit dat met Pasen wordt opengebroken. Jezus gaf zijn leven uit liefde voor ons. Zijn opstanding geeft hoop op een nieuw begin.”
 Ook onze gemeente doet mee aan de Paasgroetenactie. U kunt via de mail kaarten aanvragen bij gdhertog@hotmail.comjansengroeneveld@gmail.com of gerrievandermik@hotmail.com
of evt per telefoon bij Martine : 06-10077767 Wilt u hierbij aangeven hoeveel kaarten u wilt gaan schrijven en uw adres vermelden? U krijgt de kaarten thuisbezorgd. Aanvragen kan tot zaterdag 18 februari. Na het schrijven en het plakken van een postzegel worden de kaarten weer verzameld. Daarover krijgt u bij de bezorging informatie.Hierna worden de kaarten naar een centraal punt verstuurd, waarna verdeling van kaarten over diverse gevangenissen plaatsvindt
Voor gedetineerden is het bemoedigend als ze een kaart krijgen, zeker als daar ook iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies wie deze kaart ontvangt, u mag ervan overtuigd zijn dat een bemoedigende groet de gedetineerden erg goed doet. Het is een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst in de gevangenis worden uitgedeeld.

Meer informatie over de Paasgroetenactie is te vinden op  www.protestantsekerk.nl/paasgroetenactie. We hopen dat velen van u paasgroeten zullen sturen! Hartelijk dank!

De gezamenlijke diaconieen